125.000?

Auteur  
# 02/11/2007 à 23:04 Bob
Ruim 125.000 mensen tekenden petitie voor eenheid van België
Al meer dan 125.000 mensen hebben hun handtekening gezet onder de petitie voor de eenheid van België. De initiatiefnemers willen de petitie ook bij alle Belgen thuis bezorgen. Daarom doen ze een oproep om hen ook financieel te ondersteunen.

"Echte problemen"
Marie Claire Houard, een ambtenaar uit Luik, startte in augustus met de petitie tegen separatisme. Ze nam het initiatief toen de regeringsformatie in een communautaire crisis belandde. De petitie vraagt aan de politici "om zich bezig te houden met de echte, en meer dringende, problemen van dit land zoals de werkgelegenheid, de veiligheid, de gezondheid, het welzijn, het milieu, zonder hun tijd en ons geld te verspillen met ruzies over zaken die alleen maar een kleine minderheid betreffen".

Zwijgende meerderheid
Sinds de start hebben al meer dan 125.000 mensen hun steun uitgesproken. Dat toont volgens de initiatiefnemers aan dat de zwijgende meerderheid kiest voor een hernieuwde eenheid. "Er zijn er ook velen die die een referendum wensen. De politici blijven dit echter weigeren", luidt het.

Huis aan huis
De voorstanders van de eenheid willen nu een versnelling hoger schakelen en de petitie in heel België huis aan huis verspreiden. "Dit is één van de manieren waarop alle burgers zich kunnen uitspreken tegen het separatisme", luidt het. Aan de postverspreiding is een kostenplaatje verbonden. België telt naar verluidt 4.500.000 brievenbussen en de petitie in zestien brievenbussen droppen zou 1 euro kosten.
Daarom vragen de initiatiefnemers financiële steun. "Als 4 procent van de bevolking 1 euro stort, verzamelen we 400.000 euro. Dankzij dat bedrag krijgt elke Belg de kans zijn of haar mening te geven", berekenden de organisatoren.

Al 1.434 mensen zijn ingegaan op de oproep tot financiering. Elk bedrag is welkom op het rekeningnummer 001-4899472-78 van "Eenheid-Unité-Einheit". De rekening staat onder toezicht van een Brusselse gerechtsdeurwaarder. (belga/eb)

www.hln.be
# 04/11/2007 à 14:13 Bert
Walen zijn niet logisch en kunnen niet denken.
Wat voor nut heeft het om iedere bus in België te voorzien van een petitie lijst?
Wie gaat die dan ondertekenen.
Ik stuur de lijst terug, samen met een telefoonboek "port betaald voor bestemmeling". De post zal er wel bij varen.
# 04/11/2007 à 14:52 Leo
Geef mij alvast je adres, dan zal ik 't zelfde doen naar jou.

Nog even ter info. het "Betaald door bestemmeling" mag jij niet opschrijven. Doe je dat, ben je zelf strafbaar.
# 05/11/2007 à 10:17 bert
Alee Leo, ist waar
Vlaanderen volsmodderen met engelstalige affiches en het verdelen van franstalige drukwerk is ook verboden.
Denk je nu echt dat ik daar mijn adres ga opzetten. Verstuur die formulieren maar, ik zal ik eens een oproepje in Vlaanderen lanceren ... deze komedie duurt nu al lang genoeg.
# 05/11/2007 à 19:41 Bert
HEIL FLANDERN
HEIL DE WEVER
# 05/11/2007 à 22:03 Leo
Nog nooit over de grens geweest? Engels loopt steeds meer in onze taal, en waarom? Omdat er maar 15.000.000 FATSOENLIJK Nederlandssprekenden zijn, daarbij nog 6.000.000 die een poging daartoe doen.

Ik kan goed begrijpen dat de Franstaligen "marre" hebben aan dat Vlaams. Want... 't is NOOIT goed. De Limburgers begrijpen de West-Vlamingen niet, de Antwerpenaren de Oost-Vlamingen niet, en de Brabanders worden al helemaal niet begrepen (en toegegeven, 't is wat overdreven, maar mijn punt is wel duidelijk) Hoe wil jij dan in GODSNAAM dat een ander JOUW taal leert?

Nee, onmogelijk Bertje!
# 05/11/2007 à 22:08 Jeroen
Leo proficiat !

Wij moeten erkennen dat enkele Vlamingen aanvaarden niet dat Franstaligen Nederlands zonder fouten praten.

# 05/11/2007 à 22:10 Bert
Door het AN bijvoorbeeld?
Ik heb geen problemen om andere Vlamingen te verstaan ... Dit is geen reden om onze cultuur naar de verdommenis te laten gaan.
Ik ben tevreden met Vlaanderen. Love it or leave it!
Répondre à ce message

Vous utilisez un logiciel de type AdBlock, qui bloque le service de captchas publicitaires utilisé sur ce site. Pour pouvoir envoyer votre message, désactivez Adblock.

Créer un site gratuit avec e-monsite - Signaler un contenu illicite sur ce site